Genieten en culinaire wandeltocht

Woensdag 10 Augustus

het begin van de weersverbetering zet zich door. Maar in de nacht heeft het toch wel flink geregend en is het koud geworden. Boven 2500 meter hoogte is er zelfs wat sneeuw gevallen. Wat overigens een prachtig gezicht is. De Oostenrijkers zeggen dan dat de bergtoppen Angezuckert zijn, een poedersuiker laagje heeft gekregen. Het is fris buiten maar het ziet er mooi uit. We doen het wat rustig aan en we laten ons het ontbijt en koffie goed smaken. Tegen 12 uur zijn we richting de Gaislach kabelbaan gelopen, vorig jaar was deze kabelbaan toe aan een grondige renovatie en we waren best wel nieuwsgierig hoe het geworden is. Bij het startstation zien we dat alles een modernisering heeft gekregen met bv een roltrap. De cabines zijn gloedje nieuw (tenminste voor ons gevoel dan). Bij het Mittelstation aangekomen zien we echt de veranderingen, een gigantische hal waar zeker in de winter veel verkeer zal zijn. Hier start ook het tweede gedeelte naar de top van de Gaislach, in een gigantische kabine waar 30 personen in kunnen, word je naar 3000 meter hoogte gebracht. Hier hebben we een fantastisch mooi uitzicht op de omringende bergtoppen en na het nuttigen van een pommes (zeer zout !!!!) zijn we terug gegaan naar het middenstation om daar nog lekker na te genieten van de bergen in de steeds warmer wordende zon. Nu krijg je het Vakantie! gevoel.

Donderdag 11 Augustus

De weersverbetering heeft zich echt door gezet, toen we onze gezicht buiten lieten zien werden we verrast door een prachtige blauwe lucht waar de zon zich volop liet zien. Het was nog best wel frisjes maar je voelde en zag dat het een pracht dag aan het worden is. Gisteren bij het middenstation van de Gaislachbahn hadden we al besloten om vandaag een almentocht te gaan doen, vanaf de Gaislachbahn tot aan Hochsölden om daar met de Gigijochbahn weer terug te keren. Om 10:30 uur staan we boven bij het middenstation en je voelde de zon al branden. We gingen op weg richting de Rettenbachalm wat ongeveer een uurtje lopen kost. De wandeling op zich is een rustige wandeling die je naar de alm brengt. Veel foto momenten hebben we onderweg (foto’s volgen later!). De Rettenbachalm ligt aan de weg van Sölden naar de Tiefenbach en Rettenbachgletsjer, de cappucino smaakte daar goed !  Hierna op weg naar de Gampe Taya alm, deze weg is redelijk makkelijk maar erg mooi, het laatste stuk daalde het even flink af naar de alm, daar was het gezellig druk en het biertje en de spiegelei met Bratkartoffeln smaakte erg goed. Daar hebben we een tijdje gezeten, genietend van de muziek (het is niet mijn smaak, maar het past wel perfect in de sfeerrijke omgeving). Met een kort maar flink klimmetje weer op weg naar Hochsölden, onderweg geprobeerd om 4 geocaches op te pikken, maar helaas, deze waren echt niet te vinden! (misschien kwam dat wel omdat het zogenaamde open geocaches waren). Na ongeveer een uurtje aangekomen in Hochsölden daar hebben we de Doppelsesselbahn omhoog genomen naar de Gigijoch, waar we een Radler en Merian nog een Apfelstrudel heeft genomen (een 8 plus voor de Apfelstrudel) om daarna met de Gigijochbahn terug te keren naar Sölden. Een heerlijke dag waar we lekker genoten hebben van de almen en optimaal gebruik hebben gemaakt van de Ötztalkaart.

Uitzicht vanaf ons appartement

Onderweg naar Hochsölden

Tot een volgende keer

Geplaatst op augustus 11, 2011, in 2011, Vakantieverslagen. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.